پوتین: مردم روسیه مداخله دیگران در امور داخلی خود را نمی پذیرند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، پوتین شامگاه یكشنبه در اجتماع دهها هزار نفری طرفداران خود در میدان مانژ مسكو كه 'دمیتری مدودیف' رییس جمهوری روسیه نیز در آن حضور داشت، بدون اشاره به نام كشور خاصی از جنجال های تبلیغاتی مداخله جویان غرب در جریان كارزارهای انتخابات ریاست جمهوری كشورش انتقاد كرد.

وی افزود: ما در مبارزه سالم و منصفانه ای پیروز شدیم و این نه تنها انتخابات ریاست جمهوری، بلكه آزمونی برای مردم روسیه و بلوغ سیاسی آنان بود.

پوتین خاطرنشان كرد: این انتخابات نشان داد كه هیچكس نمی تواند اراده خود را بر ما تحمیل كند.

وی اضافه كرد: این انتخابات نشان داد كه مردم روسیه به سادگی قادر به تشخیص دسیسه های جدید سیاسی دشمنان خود كه هدفی جزء نابودی نظام حكومتی این كشور را دنبال نمی كند، می باشند.

وی گفت: مردم روسیه امروز نشان دادند كه این گونه سناریوها در سرزمین ما تحقق نخواهد یافت.

پوتین به عنوان پیروز ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی منصفانه دست یافتیم و از مردم روسیه بخاطر رای دادن به خود تشكر می كنم.

'دمیتری مدودیف' رییس جمهوری روسیه نیز در این اجتماع طی سخنان كوتاهی از پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری ابراز خرسندی كرد.

وی از مردم روسیه دعوت به حمایت از پوتین در مقام رییس جمهوری این كشور كرد كه این اقدام با شعارهای تشویق آمیز اجتماع كنندگان مواجه شد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه امروز برگزار شد و نتایج حاصل از شمارش 30 درصد تعرفه های انتخاباتی نشان می دهد كه پوتین 84/63 درصد آرا را به دست آورده و از نامزدهای دیگر فاصله زیادی گرفته است.

مردم روسیه در انتخابات امروز ریاست جمهوری از بین پنج نامزد حاضر متشكل از ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی و رهبر حزب حاكم 'روسیه واحد'، گنادی زوگانف رهبر و نامزد حزب 'كمونیست'، 'ولادیمیر ژیرینفسكی' رهبر و نامزد حزب 'لیبرال دموكرات'، سرگئی میرونوف' رهبر و نامزد حزب 'روسیه عادل' و میخاییل پروخروف نامزد مستقل، پوتین را به عنوان رییس جمهوری آینده خود برگزیدند.

پوتین كه پیش از این در فاصله سال های 2000 تا 2008 میلادی دو بار سكان رهبری روسیه را بر عهده داشته و از آن زمان تاكنون نیز در سمت نخست وزیر این كشور مشغول فعالیت است، به رغم پیشتازی در انتخابات پیش رو نسبت به رقبای خود در صورت كسب كمتر از 50 درصد مجموع آرای ماخوذه مجبور بود در دور دوم رقابت كند.

به دستور شخص پوتین و در راستای برطرف كردن هر گونه شك و شبهه در خصوص تخلفات احتمالی در تمامی 96 هزار شعبه اخذ رای سراسر روسیه دوربین های مداربسته نصب شده بود و روسای شعبه ها موظف بودند برای شفافیت رای گیری هر یكی از برگه های اخذ رای را مقابل دوربین بگیرند.

بر اساس ثبت الكترونیكی كمیسیون مركزی انتخابات در مجموع 110 میلیون نفر از جمعیت حدود 142 میلیون نفری روسیه واجد شرایط شركت در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور بودند كه از این تعداد یك میلیون و 813 هزار نفر در خارج از این كشور مقیم بودند.

مطابق اعلام كمیسیون مركزی انتخابات روسیه در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور در سال 2008 میلادی كه به پیروزی دمیتری مدودیف رییس جمهوری فعلی این كشور منجر شد، 7/69 درصد واجدین شرایط شركت كردند.

بنا به گزارش كمیسیون مركزی انتخابات روسیه حدود 700 ناظر از مجمع پارلمانی شورای اروپا، سازمان امنیت و همكاری اروپا، مجمع پارلمانی جامعه همسود و چند سازمان بین المللی دیگر برای نظارت بر برگزاری ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روسیه دعوت شده اند.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: سیاتل , سیاه و سفید , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: